+ Svar på kommentar:

 
Hej Ida!
Nja, inga större bekymmer direkt. Det gäller ju bara att sköta om den under läknings-månaderna. Annars säger det sig nästan sig självt att man lättare får problem. Sen är det olika från person till person. Vissa läker jättesnabbt, och vissa får problem även om de sköter den enligt instruktionerna man får när man piercar sig.
Ett tips är ju att INTE pierca sig på sommaren eller strax innan. Mycket mer bakterier osv, vilket tydligen kan förvärra läkeprocessen.
Jag tog min för ett och ett halvt år sedan. Februari förra året. Klart, det kändes. Men man var ju så spänd med. Gick över på mindre än en sekund, och jag har inte ångrat mig en endaste gång. Sen var det lite mindre än 6 månader med rengöring "varje" kväll(om man orkade och kom ihåg). Bara tvål och vatten rekomenderade hon som piercade mig.
 
Angående träning. För min egen del, som volleybollspelare, är ju kanske inte navelpiercing det ultimata, eftersom man slänger sig osv. Men det har inte varit något större problem. Började med tejp osv. Men åker lätt av när man svettas. Men bästa är att ha en enkel piercing när man tränar, som inte fastnar eller är i vägen. Men det behöver man ju inte tänka på när man har läkepiercingen.
 
Oj vad långt detta blev. Hoppas du fick den info du behövde. Undrar du nåt mer så får du gärna maila mig : [email protected]
 
 
Kram!
 
Allmänt | |
#1 - - ida:

tack så jättemycket! :D

Upp